Hoeveel borg moet ik betalen?
De borg is standaard €300,- voor bussen en €1.000,- voor vrachtwagens. De borg kan verhoogd worden indien de te verwachten huursom hoger uit gaat vallen dan de borg.
Bijvoorbeeld: u huurt een 9 personenbus voor een week à €362.25 (€438,33 incl BTW) dan wordt de borg verhoogd naar €725,-.
De berekening van de borg is bij een langere periode altijd maatwerk. Indien er sprake is van een verhoging van de borg, dan laten wij u dat altijd vooraf weten.
Wanneer krijg ik de borg terug?
Pin/bankoverschrijving: Na het terugbrengen van de huurauto, krijgt u het restant borg van ons terug binnen 5 werkdagen via de bank.
Contant: Bij een contante betaling van de borg, krijgt u het restant borg, na het inleveren en controleren van de auto, van ons terug aan de balie.
Hoeveel is het eigen risico en kan ik dat afkopen?
Het eigen risico kunt u verlagen. Dit eigen risico is standaard €1000,- Dit kunt u verlagen naar €450,- maar daar betaalt u wel een toeslag voor. Bij elke auto staan de kosten van “afkoop eigen risico” vermeld.
Bij ons kunt u dus uw eigen risico verlagen, maar niet voor 100% afkopen; er blijft altijd een bedrag van €450,- staan waarvoor u aansprakelijk bent bij schuld.
Wij zijn als verhuurder niet verplicht om iedereen de gelegenheid te bieden om het eigen risico te verlagen. Er kunnen omstandigheden zijn waardoor wij als bedrijf deze optie kunnen weigeren. Dit kunnen bijvoorbeeld winterse omstandigheden zijn of een negatief reisadvies voor het land waar u door/heen reist.
Kan ik de auto 24/7 ophalen en inleveren?
Ophalen kunt u tijdens onze openingstijden. (klik hier voor openingstijden) Terugbrengen kan bij ons 24/7. Bij terugkomst parkeert u het voertuig bij ons op het terrein in het zicht van de camera en deponeert vervolgens de sleutel in de sleutelkluis. Wij nemen daarna contact met u op over de afhandeling van de huurauto.
Moet ik auto afgetankt terugbrengen?
Nee, dat hoeft niet. Wij controleren altijd de auto bij terugkomst en tanken hem eventueel bij. U betaalt alleen de brandstof die er nog ingaat. Onze aftankservice is geheel gratis.
Zo is iedere nieuwe klant verzekerd van een volle tank!
Kan ik gratis annuleren?
Ja dat kan altijd, behalve voor de 9 persoons bussen tijdens vakantieperiodes
Heb ik vrije kilometers?
Ja, we hanteren per dag 100 vrije kilometers. Daarna betaalt u een toeslag per kilometer. Als u weet waar u naartoe gaat, dan kunt u gemakkelijk van tevoren de totale kostprijs uitrekenen.
Wij helpen u graag bij een berekening van de totale kostprijs.
Kan ik ook per uur huren?
Ja, u kunt ook per uur of per dagdeel huren.
Let op: Als u per uur huurt dan is de minimale huurperiode 2 uur.
Welke papieren of pasjes moet ik meenemen als ik een auto kom afhalen?
U neemt altijd een ID en rijbewijs mee en indien er sprake is van een andere of meerdere bestuurder(s), dan dient deze ook zijn of haar rijbewijs mee te nemen.
Zijn de prijzen op de website exclusief BTW?
Ja, alle genoemde prijzen zijn exclusief de omzetbelasting. U moet er dus rekening mee houden dat daar nog 21% BTW bijkomt.
Is er nog een toeslag waar ik rekening mee moet houden?
Nee, u betaald bij ons geen extra toeslagen die niet van tevoren gemeld zijn. Gewoon duidelijke en heldere tarieven!
Als ik pech heb met een huurauto, krijg ik dan hulp?
Ja, bij het afhalen van de huurauto krijgt u van ons uitleg over de werking van de auto, maar ook het gebruik ervan, ter voorkoming van pech. Bij de papieren van de auto staat een speciaal noodnummer van ons vermeld dat u 24/7 kunt bellen. Onze medewerker zal u dan uw pechgeval begeleiden.
In principe lossen wij alles zo veel mogelijk zelf op omdat u dan doorgaans het snelste weer mobiel bent. Maar voor pechgevallen buiten de regio hebben we een servicecontract gesloten met de ANWB. Dat betekent dat als u stil komt te staan met een van onze bestelbussen, u kunt rekenen op de pechservice van de ANWB, in heel Europa.
In de pechservice zit o.a.
Pechhulp in binnen- en buitenland
Repatriëring in binnen- en buitenland
Vervangende auto in binnen- en buitenland
Mag ik een milieuzone in met een auto van jullie?
Ja, tenzij er duidelijk staat aangegeven dat dat niet mag met de huurauto. U blijft als huurder altijd verantwoordelijk voor het gebruik van de auto. Bij twijfel, vraag ons ernaar.
Hoe garanderen jullie mijn privacy?
Wij hebben als een van de weinige verhuurders in Limburg een beveiligde identiteitscheck, waarvoor wij van het ministerie van Binnenlandse Zaken een accreditatie hebben gekregen. Dat houdt in dat wij uw ID-bewijs digitaal kunnen uitlezen en dat uw gegevens die daarop staan volgens de richtlijnen van de AVG worden bewaard. De voor ons niet relevante gegevens worden direct onleesbaar gemaakt door de software en het document wordt versleuteld opgeslagen en kan niet worden uitgewisseld digitaal. Na een jaar worden automatisch alle gegevens gewist.